Zadání investora bylo zužitkovat uhelné kaly tj. snížit jejich vlhkost a umožnit tak jejich snadnou manipulaci a dopravu. Toto je řešeno mícháním uhelných kalů a vápna, čímž vznikne sypká směs, kterou je možno bez problému dopravovat běžnými dopravníky. Celá technologie se skládá z těchto hlavních částí:
- příjmový zásobník uhelných kalů s rozdružovačem, pásovým podavačem a pásovým dopravníkem pro dopravu kalů do míchačky
- skladování vápna ve dvou silech ( každé objem 90 m³ ), dávkování vápna šnekovými dopravníky do vážící nádoby
- míchání uhelných kalů s vápnem ve vážené diskontinuální míchačce s výpadem do výsypky vynášecího dopravníku
- výkon linky 80 tun/hod
- expedice zamíchané směsi pomocí soustavy pásových dopravníků ( vynášecí a haldovací s pojezdem ) na haldu ( objem 700 m3 ) , nebo do železničních vagonů příp. do nákladních automobilů
- kompresorové stanice pro výrobu tlakového vzduchu 6 bar, vzdušníku, úpravny tlakového vzduchu a rozvodů tlakového vzduchu
- elektro, MAR, ASŘ, řídící systém